Lezers over Bestellingen - LP

Zoeken
Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Lezers over Bestellingen

Plus > Laagvanreacties

Wie Mohr's boek leest, krijgt hoe dan ook zin om de LOA (Law of Attraction, de wet van de aantrekkingskracht, red.) uit te proberen, want het is kinderlijk eenvoudig.
Happinez, nummer 1 - 2007

NBD/Biblion (titelinformatie voor de Nederlandse bibliotheken)
'Toeval bestaat niet' is een bekend gezegde. Toeval is echter wel te sturen en te stimuleren als we het willen zien. Als je je op iets positiefs concentreert, zoek je onbewust naar iets en komt vaak vanzelf de oplossing, waardoor ons leven zelfs een andere wending kan krijgen. Via meditatievormen en luisteren naar je intuitie sta je open voor kansen. Dit boek geeft veel mogelijkheden aan om je open te stellen voor geluk en naar dat wat uit het universum naar ons toekomt. Aandacht wordt besteed aan positief denken, bidden, meditatie, maar ook aan de therapievorm 'familieopstellingen' waarmee de auteur kennis heeft gemaakt. Het eenvoudig geschreven boek is geschikt voor iedereen die zich op deze manier wil openstellen om meer inzicht in zichzelf en het eigen functioneren te krijgen.
E. Wannee-Immerzeel, december 2006


Dat een bestelling bij het universum in wezen niet anders werkt dan een bestelling bij een willekeurig postorderbedrijf, klinkt mij aanmatigend in de oren. Het bestellen van een nieuwe baan, een nieuw huis, de optimale vakantiebestemming past in deze tijd waarin nadruk op materieel genot voorop staat.
Wie is Baerbel Mohr en wat houden de tips en voorbeelden die de weg vrijmaken naar een geslaagde omgang met de besteldienst van het universum, nu precies in?
Als ik na het lezen het boek dichtsla, blijf ik met tegenstrijdige gevoelens zitten. Het boek heeft humor, is vlot geschreven en legt sterk de nadruk op een positieve levenshouding. Het spreekt mij zeer aan dat Mohr benadrukt dat je als mens over scheppingskracht en een vrije wil beschikt. Daar hoort bij dat je wakker bent en besef hebt van je bewuste en onbewuste gedachtes. Uitgaan van mogelijkheden en openstaan voor hetgeen het universum - voor mij eerder het goddelijke - te bieden heeft, behoort ook tot mijn levensinstelling. En ook ik geloof erin dat elke dag kleine wonderen bevat als je er oog voor hebt. Echter de methode die de schrijfster in haar boek propageert, vind ik te gemakkelijk. In het hoofdstuk over meditatie voor luie mensen lees ik over de geniale truc om het onderbewuste en alle angsten en twijfels door meditatie te omzeilen. Voor mij is meditatie juist een hele bewuste actieve manier om in contact te komen met mijn ware zelf en daar horen angsten en twijfels ook bij. Meditatie is naar mijn mening zeker geen snelle manier om even bij te komen en te relaxen. Ik moet daar echt moeite voor doen.
De grote nadruk in het boek op bestellingen op materieel terrein vind ik evenzo een beperking. Daar zou ik liever wensen op het immateriële vlak tegenover willen zetten. Ruim drie jaar geleden visualiseerde ik dat ik meer zou schrijven. Ik gebruikte daarvoor de creatiespiraal zoals Martinus Knoope die beschrijft. Na het formuleren van mijn wens, deze te verbeelden en daarin te geloven heb ik mijn wens aan anderen geuit. Door te onderzoeken, plannen te maken, te oefenen met teksten en door daarin te volharden kan ik nu na drie jaar zeggen dat mijn wens is uitgekomen.
Baerbol Mohr (1964) is van huis uit zelfstandig fotograaf en grafisch ontwerpster. In 2000 verscheen haar eerste boek `Ik zou zo graag...' dat in Duitsland een bestseller werd. Alle wetenswaardigheden over haar staan op www.baerbelmohr.de.
Lennie Haarsma in Koorddanser, januari 2007







Dat klinkt goed: een gids voor de kunst van het krijgen. Hoe krijg je wat je wilt? Bestellen! Net als bij een postorderbedrijf. Verschil? Je hoeft niet te faxen of te mailen. Hoe werkt het dan wel? Je neemt je bestelling in gedachten (je kunt hem ook opschrijven of hardop uitspreken). En vervolgens archiveer je hem of je vergeet hem met een kinderlijke achteloosheid. Om gemakkelijker in je bestelling te geloven, kun je een omgeving kiezen waar je een goed gevoel over hebt. Zin gekregen? Deze luchtige gids behandelt ook de twijfels en bezwaren die je in de weg kunnen staan, komt met voorbeelden uit de praktijk en veel tips. Een aanrader.
ParaVisie, spiritueel maandblad, december 2006


Wil je iets? Geld, een auto, een leuke vriend? Bestel het bij het universum, gewoon door het te bedenken, en je zult zien dat het naar je toe komt.
Geintje? Nee, zegt Bärbel Mohr in haar boek `Bestellingen bij het universum' over de kunst van het krijgen.
Mohr geeft talrijke voorbeelden en praktische aanwijzingen waarmee je je voordeel kan doen. Mensen moeten veel vaker toegeven aan hun innerlijk gevoel, is de boodschap. Dat leidt tot meer succes dan je denkt.
Het is vooral een vrolijk boek. De schrijfster heeft een frisse, lichtvoetige benadering van levensvragen en spaart zichzelf niet. Want ze is wel zo reëel om te erkennen dat er naast successen ook mislukkingen zijn.
Haar boodschap spreekt kennelijk aan: van `Bestellingen bij het universum' zijn inmiddels miljoenen exemplaren verkocht.
Haarlems Dagblad, 7 december 2006





 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu